
Wizytówki NAP, artykuły z linkiem kanonicznym – do czego użyć PBN?
Jesteś zainteresowany aktualną ofertą private blog network? Nie zwlekaj! Wejdź na https://pbnmarket.pl.
Żeby odbiorca dostrzegł twój biznes powinieneś nie tylko mieć firmową stronę www, ale też zadbać o jej pojawianie się na wysokich pozycjach w wynikach wyszukiwania. Do tego istotna jest zawartość strony oraz to czy regularnie publikowane są na niej nowe rzetelne i pomocne dla użytkownika informacje. Lecz nie wolno też pominąć tzw. link buildingu, a więc pozyskiwania linków zewnętrznych kierujących na stronę. Jednym ze sposobów na link building jest stosowanie PBN – prywatnej sieci blogów.
Private blog network i ich mankamenty oraz atuty
PBNy są prywatne, dlatego że są budowane a potem nadzorowane przez jeden podmiot (najczęściej przez agencję SEO lub sporą agencję marketingową), który kontroluje jakość pojawiających się tam treści. Prywatne sieci serwisów są na ogół używane jako komponent szerszej strategii reklamowej, co warto silnie zaakcentować, ponieważ najlepsze efekty ich użycia daje się zauważyć w stosunku do stron, które zostały prawidłowo zoptymalizowane pod kątem technicznym oraz treści. Prywatne sieci serwisów nie tylko dają możliwość utworzenia znacznej ilości linków przychodzących do witryny, ale także na ich zróżnicowanie, co jest korzystnie oceniane przez wyszukiwarki. Za słaby punkt PBNów można uznać to, że ich wykonanie to spory koszt, a potem trzeba poświęcać wiele czasu na zachowanie ich w wysokiej jakości.
Artykuły z linkiem kanonicznym i wizytówki NAP, czyli jak wykorzystać możliwości PBN
Prywatne sieci serwisów doskonale sprawdzają się w pozycjonowaniu lokalnym, bo można na nich publikować tematyczne artykuły sponsorowane będące wizytówką NAP. Co to jest NAP? To generalnie każde miejsce online, gdzie widoczne są podstawowe informacje kontaktowe firmy – jej adres e-mail lub telefon, nazwa i adres. Na przykład NAP-em jest wizytówka Google Moja Firma, ale jest nim także zakładka w ogólnodostępnym rejestrze firm, profil w mediach społecznościowych czy artykuł, w którym umieszczono firmowe informacje kontaktowe.
Następny ciekawy sposób na wykorzystanie potencjału PBNów to publikacje z canonicalem. To republikacja wartościowych artykułów ze wskazaniem hiperłącza do oryginalnej treści oznaczonego jako tag “rel=canonical”. W takim przypadku algorytmy wyszukiwarek na ogół oceniają wyżej wartość pierwotnego artykułu, bowiem odnajdywanie odnośniki do niego na różnych stronach w sieci postrzegają jako sygnał, iż pod wskazanym adresem kanonicznym znajdują się przydatne, godne uwagi informacje. Artykuły z linkiem kanonicznym najlepiej sprawdzają się przy treściach z branż YMYL, gdzie ważne jest pozyskanie wysokiego autorytetu, czyli tych związanych w szczególności z aktualnymi informacjami, doradztwem prawnym, inwestycjami i zdrowiem.
PBN Market Skuteczny linkbuilding SEO